Kedvenc éttermeink Olaszországban

1_59.jpgOlaszországban nehéz nem jól és nem jót enni. De persze vannak alapszabályok. Alapvetően hanyagoljuk a „menu turistico”-t hirdető helyeket, és a turistáktól nyüzsgő éttermeket. Ha leginkább csak olaszok étkeznek az étteremben , akkor nagy valószínűséggel  jó helyen járunk.  Ha kedvező árban és gyorsan szeretnénk venni , akkor persze választhatjuk akár a menu turistico-t kínáló helyeket is, hiszen itt is találkozhatunk ízletes fogásokkal, ha nem is gourmet színvonalon, ahogyan azt mi szeretjük. De nézzük akkor északról dél felé haladva néhány kedvencünket, mely különböző ár kategóriában kínál nagyszerű minőséget.

"Non c'è amore più sincero di quello per il cibo" - George Bernard Shaw azaz „Nincs őszintébb szeretet, mint az étel szeretete.”

Trieszt-Ristorante Marinato

Ha egy trieszti városnézés után vagy egyszerűen útközben egy gyors ebédre megállót tervezünk, egyszerű és tökéletes választás. A kikötőben biztos találunk szabad parkolót és az étterem könnyen elérhető a Riva Nazario Sauro-n. Kiszolgálás gyenge, udvarias felszolgálóval sajnos még nem nagyon találkoztunk, de cserébe az ételek gyorsan asztalra kerülnek, árban is középkategóriás helyről beszélünk és a minőség is megfelelő. Nem egy rafinált konyhával rendelkező étterem , de halételeket, tésztákat és a pizzát is nyugodt szívvel ajánljuk.11_7.jpg

Agriturismo Isola Augusta

Lignano-tól pár km-re találjuk ezt a hangulatos éttermet , melyre véletlenül bukkantunk rá. Elég egy dugó az Udine felé tartó autópályán, hogy az ember gyorsan útvonalat módosítson. Így találtunk rá erre a helyre is, mely már az este közeledtével hangulatos kivilágításának köszönhetően még csábítóbb volt. A kiszolgálás és a minőség is kiváló volt, ahogyan a felszolgált ételek látványa is önmagáért beszélt. A finom borok és ételek mellett a megfáradt utazó akár szobát is foglalhat itt, tekintettel arra, hogy az agriturismonak 10 kétágyas szobája is van. Igényes ételek, hangulatos hely, udvarias és profi személyzet.16_1.JPG

Weboldal: www.isolaugusta.com

Az édességkedvelők ki ne hagyják a különleges desszert válogatást!

Lignano Sabbiadoro-Ristorante Croce del Sud

Ha igazán jó halételre vágyunk akkor is érdemes kipróbálnunk. A sétálóutcában található étteremben valószínűleg várnunk kell majd egy kicsit ha szabad asztalt szeretnénk, mivel szinte állandó a telt ház, de a hatalmas helységben azért viszonylag hamar asztalhoz juthatunk. Mindenképpen kiemelném az udvarias kiszolgálást, a látványos tálalást és az étkezések végén felszolgált ajándék sorbetto-t. Akár pizzát, akár halételt választunk csak minőségi étel kerülhet elénk. Az előételek közül az étteremben kínált vegyes haltál és a különböző kagyló variációk is rendkívül ízletesek. Először kicsit tartottam a csípős cozze-tól (Cozze alla tarantina) a szokásos paradicsomos és fehérboros verziók után, de kiváló választás volt ez is, így legközelebb lehet a belga sörös , bazsalikomos vagy éppen curry-s verzióval is megpróbálkozom majd...

Lignano Sabbiadoro-Sapio Pizzéria

A Terazza Mare-val majdnem szemben találjuk a tengerparti sétányon (Lungomare Trieste 46). Klasszikus pizzéria, udvarias kiszolgálás, jó minőség, középár kategória. Hétvégén lehet, hogy kicsit többet kell várnunk a megszokottnál. A pizza kiváló, a tészta ételek is finomak, halat ne itt együnk. Nagy kedvencünk lett is a Pizza alle verdure melyhez rendhagyó módon prosciutto crudo-t kértünk feltétnek...Nagy kedvencünk lett! Az étterem ár-érték arányban is kiváló.

Lignano Pineta-Ristorante la Botte

Hatalmas étterem , sok asztallal , romantikázni ne ide  jöjjünk. Állandó hangzavar és pörgés, de persze nem véletlenül kerültek be a listánkba, hiszen alapvetően elégedettek voltunk. Rengetegen járnak ide ebédelni, vacsorázni így némi várakozásra míg asztalt kapunk azért számítani kell. A gyors kiszolgálást tudom első helyen megemlíteni és az adagokat. Ár-érték arányban verhetetlen, ha a mennyiséget vesszük első szempontnak. Ha a minőség is fontos akkor azért nem soroljuk első helyre. Ízletes, finom ételek de középszinten. Mindenesetre amivel lenyűgöztek az a mini és maxi adagok mérete. Mivel első alkalommal sikerült egy maxi adagot rendelni , mely kb. 4 fő részére elegendő mennyiséget jelentett, következő alkalommal már mini-t kértünk. A feltételezés, mely szerint egy bőséges adag tészta kerül így elénk, téves volt. Ismét egy serpenyő érkezett, csak kisebb méretben. Az így felszolgált tészta (árak  8-12EUR) is legalább 3 fő részére bőségesen elegendő. A pizza mindenképpen említést érdemel még, mert ilyen vastagon megrakott pizzával én még életemben nem találkoztam. Nem spóroltak a feltéttel. Ahogy sok helyen megszokhattuk Itáliában sonkából általában pont annyi van a tésztára téve amennyi szükséges (vagy néha éppen csak mutatóban), itt azonban nem fukarkodtak ezzel sem. Gazdagon sonkával borított pizza, jó minőségű feltétekkel, pont olyan vastagon és olyan roppanós széllel ahogyan azt megálmodták. Szóval ha gyorsan, olcsón, jót akarunk enni irány a La Botte. A képek nem adják sajnos vissza a serpenyők méretét...

16_2.JPG 17.JPG

Lignano Riviera-Ristorante al Cason

Na ez az a hely ahova elvonulhatunk egy finom aperitivre, ahol a naplementében elfogyaszthatunk egy ízletes bort, aperol spritzet vagy proseccot. Romantikus, hangulatos, udvarias kiszolgálással, finom ételekkel. Elsősorban halételeiről nevezetes és árban is magasabb kategóriát képvisel.3_17.jpg

Weboldal: www.ristorantealcason.it

Bibione-Ristorante al Ponte

A főút mellett találjuk, Bibione felé menet. Igazából ami elsőre megfogott, a nagy játszótér, felfújható légvár volt, mely garantálta a gyerekek részére is a kellemes időtöltést a várakozás idejére. Az ételek finomak voltak, így mindenképpen érdemes felkeresni, főleg ha izgő mozgó gyerekekkel utazunk.

Conegliano-Osteria due Spade

Kezdőknek nem ajánljuk. Akik már elég edzettek ahhoz, hogy akár állva is egy jót egyenek, igyanak és élvezzék az olaszos hangulatot, akkor jobb helyet nem is ajánlhatnánk. A város jellegzetes , ikonikus helye, melyet messze a környéken ha csak hírből is, garantáltan mindenki ismer. A város egyik legrégebbi kocsmája, mely a belváros közelében található és gyalogosan Conegliano történelmi központja, sétálóutcája is elérhető. Hétvégén a hely zsúfolásig megtelik, hála az élőzenés esteknek, finom boroknak, prosecco-nak és a házias , hibátlan ételeknek köszönhetően. Nevéből adódóan is inkább kocsma/pub jellege van , semmint étterem, de ha erre járunk ha mást nem is egy aperitifet és valami harapnivalót ne hagyjunk ki semmiképpen. Egyszerű, de nagyszerű. Így tudnám leginkább jellemezni, ha valami igazán olaszosra vágyunk.1_60.jpg

Weboldal:  www.osteriaduespade.it

San Vendemiano-Ristorante Rio

Hangulatos, elegáns étterem, a minőségben 100% biztosak lehetünk. A tulajdonosok állandó jelenléte, közvetlensége, udvariassága biztosítja a törzsvendégek állandó jelenlétét és az étterem népszerűségét. Elsősorban pizzájukról híresek és nem véletlenül van péntek és szombat este minden alkalommal teltházuk. Nagy kedvencünk a Pizza alle verdure, melyet ritka amikor ilyen jól készítenek el. Spenót, spárga, padlizsán, cukkini, peperoni, paradicsom és articsóka is gazdagítja melyhez mi speciel sonka feltétet is kérünk, megtörve a vegetáriánus jelleget...10_9.jpg

www.pizzeriaristoranterio.it

Lido di Jesolo-Mille Luci

20 éve törzshelyemnek számít, és a minőség a családi vezetésnek köszönhetően mit sem változott az eltelt évek alatt. Hacsak nem egyre jobb és jobb…ha még lehetne fokozni. Különlegességét egyben maga az étterem jellege, megjelenése is adja. Ha végre asztalhoz jutunk, először garantáltan nem az étlapot fogjuk nézni hanem az itt felhalmozott régiségeket, lámpákat, szobrokat, gramofonokat , régi rádiókat, képeket és egyéb tárgyakat melyek összevisszaságukban nagyszerűek és látványosak. Mennyiségben, minőségben, látványban, ízben is első osztályú. A kiszolgálás gyors, de hétvégén jobb ha időben érkezünk. A klasszikus vacsora időben bizony az étterem előtt kígyózó sorra kell felkészülnünk. Bármit fogyasztunk, garantáltan nem fogunk csalódni, ha csak egy egyszerű salátáról van is szó, vagy a számtalan ínycsiklandó pizza közül választunk éppen.4_14.jpg

Weboldal: www.millelucijesolo.com

Lido di Jesolo-Ristorante al Torcio

Itt bizony volt olyan szombat este, hogy több mint 1 órát vártunk asztalra, de vártunk mert tudtuk pontosan megéri. Nem ritka az étterem előtt spritzet fogyasztó tömeg, hiszen a várakozást valahogy el kell ütni, ehhez pedig egy aperol spritz a Torcio-ban tökéletes. Maximálisan udvarias személyzet és zseniális ételek. A kagyló és a fritto misto polentával talán az egyik legjobb a tengerparti üdülővárosokban kapható tengergyümölcseiből készült fogások közül. 7_9.jpg

De az édesszájúak ne menjenek el anélkül, hogy az isteni Meringa-t megkóstolnák.18.JPGWeboldal: www.ristorantepizzeriaaltorcio.com

Mestre-Rossopomodoro

Ma már Olaszországon kívül Európa több országában is találkozhatunk a Rossopomodoro éttermekkel. A lagúnák városában, Velence belvárosában is megtaláljuk én most mégis a Mestre mellett található étteremre hívnám fel a figyelmet. Kiváló megálló lehet utazásunk alatt is egy finom ebédre hiszen könnyen megközelíthető, nagy parkolójában garantáltan találunk szabad parkolót és a mellette lévő bevásárló központban akár be is vásárolhatunk ha már hazafelé tartunk éppen. Zseniális, csak így tudom értékelni. Rendelés előtt, ahogy azt kell már pici előétel falatkákat helyeznek elénk és a felszolgált ételek látványban és minőségben is első osztályúak.1_62.jpg

Weboldal: www.rossopomodoro.it

Chioggia-Casoni

Chioggia városának varázslatos hangulata felejthetetlen élmény. Kis Velencének is gyakran emlegetik. A 4 szigetből álló területre épült festői kisvárosban járva kihagyhatatlan egy vacsora a tengeren. A jellegzetes halászok által üzemeltetett „casoni” –k teraszán olyan halvacsorát fogyaszthatunk, hogy a legjobb Michelin csillagos éttermek is receptért könyörögnének. De nincs nagy trükk vagy titok: csak a frissen fogott halak, tengergyümölcsei egyszerűen elkészítve. És vacsora közben még a naplementét is élvezhetjük.

Rimini-Ristorante Club Nautico

Kétségtelen, hogy az egyik legjobb halas étterem Riminiben, így ha a pénztárcánkat nem akarjuk kímélni akkor ne is keressünk jobb helyet. A kikötőnél helyezkedik el, így a látvány egy esti vacsoránál pluszban megkoronázza az étkezésünk hangulatát. Nem tartozik az olcsó éttermek közé, de a minőség valóban magas színvonalú. Udvarias, profi felszolgálók, a legjobb alapanyagok és rafinált tálalás jellemzi a helyet. Egy 2 fős vacsora, jó minőségű prosecco-val kb. 150EUR.

Weboldal: www.ilristoranteclubnautico.it

Montecatini Terme-Ristorante La Cascina

Egyszerűen imádtuk, kívül-belül. Montecatini Terme központjában , egy gyönyörű park közepén helyezkedik el az étterem. A hangulatos terasz napközben és esti kivilágításban különösen csalogató a Vendégek számára, míg az éttermen belül különböző termekre tagolódik az étterem , ahol többek között  látvány konyha is található. American bár, ahol egy-egy finom aperitifet fogyaszthatunk el, Sushi bár, pizzéria,  kávézó…Kisebb-nagyobb termek, melyek különlegesen meghitt hangulatot  biztosítanak az étteremnek. És hát a minőséget se felejtsük el. Igaz itt csak egy pizzát és desszertet fogyasztottunk el, meggyőztek bennünket és azóta rendszeresen ajánljuk az átutazóban lévőknek.8_8.jpg

Weboldal: www.lacascinamontecatini.it

Firenze

Ha toszkánában járunk szintén nincs túl nehéz dolgunk, hogy jó éttermet találjunk. Persze Firenzében nem célszerű a Piazza Signoria terét és a Dómot összekötő Via dei Calzaiuli utcájában választani éttermet. Itt a viszonylag olcsó, de turistáknak szóló gyengébb minőségű ételeket kaphatunk elsősorban. Ha időnk engedi próbáljuk ki az elegáns, a Signoria tér szomszédságában található Enoteca Frescobaldi-t (www.deifrescobaldi.it), de az igazi toszkán ételeket kínáló , hangulatos Trattoria Latini (www.illatini.com) sem fog csalódást okozni. Jó borokat és ízletes ételeket fogyaszthatunk az Enoteca Antinori-ban is, mely az Antinori család palotájában kapott helyett és már hangulatával is lenyűgözi a vendégeket. (www.cantinetta-antinori.com) Érdemes kipróbálni a Ristorante la Giostra  hangulatos éttermét is,  mely ugyan kicsit távolabb esik a szokásos turista útvonalaktól. (www.ristorantelagiostra.com)1_69.jpg

Róma-Ristorante il Gladiatore

Kezdeném először is azzal, hogy nem egy fine-dining-ról híres étterem. De még csak nem is Róma legjobb étterme. Mégsem tudjuk nem megemlíteni, márpedig az elhelyezkedésének köszönhetően. (Weboldal: www.algladiatore.it) Ha egy ízletes, gyors és aránylag kedvező árban kapható ebédet, vacsorát szeretnénk elfogyasztani pazar kilátással a Kolosszeumra akkor itt a helyünk. Tipikusan turistáknak való étterem, hiszen a rómaiak a Trastevere negyedben vacsoráznak többnyire ahol a város legjobb éttermei találhatóak, és ahol péntek, szombat este egy gombostűt is nehéz leejteni a sok motorino-tól és parkoló autótól.
Ha pedig igazán jót szeretnénk enni és élvezni a Trastevere negyed különleges hangulatát akkor vacsora helyszínt itt keressünk. Az egyszerű kockás abroszos, trattoriákban, kancsós borok mellett fogyaszthatjuk el mennyei vacsoránkat. Weboldal: www.ristorantelabotticella.com vagy  www.ilducaintrastevere.com

Nápoly-L’Antica Pizzeria da Michele

Nápolyban járva az igazi nápolyi pizza kihagyhatatlan. De ha már itt vagyunk, válasszuk a legjobbat. Igaz lehet, hogy egy órát is sorban kell majd állnunk hiszen Nápoly  egyik legrégebbi pizzériája 1930 óta várja vendégeit a  Via Cesare Sersale-n. Újságírók és sokank mások is egyetértően a Pizza Szent Templomaként "il Tempio Sacro della Pizza” is gyakran emlegették a helyet. Egyszerűen nem tudunk itt csalódni. 5_31.jpgWeboldal: www.damichele.net

Sorrentói-félsziget-Seiano-Ristorante Mustafa

Ne tévesszen meg senkit a név. Hagyományos olasz étteremről van szó, ahol akár egy Gnocchi alla Sorrentina vagy egy pizza is tökéletes választás. Egyszerű, hangulatos étterem a tengerparton. Akár egy pizzára ugrunk be, akár tengergyümölcsiből választanánk biztosan friss és ízletes étel kerül az asztalunkra. Udvarias kiszolgálás, kiváló ár-érték arány.

Weboldal: www.ristorantemustafa.it

Capri szigete-Anacapri-Ristorante Le Arcate

Egy városnézés után ideális helyszín egy gyors ebédre. Ízletes pizzát vagy halat is nyugodtan fogyaszthatunk , nem fogunk csalódni. Ár-érték arányban kíváló. Gyors kiszolgálás, udvarias vendéglátás.